Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2009 14:22 - ТИЙНЕЙДЖЪРИТЕ - най-трудната възраст
Автор: taistvena Категория: Тя и той   
Прочетен: 13940 Коментари: 28 Гласове:
47

Последна промяна: 27.10.2009 18:40


Всеки човек, преминал през този период от живота е наясно, че това е един от най-трудните.
Всички го изживяваме по-различен начин, завизимост от средата, в която се движим и отношението на по-възрастните.
В този период  хормоните бушуват и тийнейджърите са способни да направят много неща, за които по-късно да съжаляват.
За това, родителите трябва да помогнат на децата си:
- трябва да ги изслушват и съветват:
- да станат приятели с тях, за да могат децата да споделят нещата, които им се случват и ги вълнуват в ежедневието.
Родителският контрол е много важен в този период, но трябва да се внимава много, защото тогава децата са най-своенравни и може да се постигне напълно противоположен ефект. 
Обръщайте по-голямо внимание на децата си, защото е възможно да попаднат в лошо обкръжение и някой ден  да се окаже,че 15г. ви дъщеря е бременна, а 17г. ви син не може без дневната си доза хероин.
Проблемите в службата може да са важни ,но мисля ,че нищо не е по-важно от собствените ви деца.






Гласувай:
47



1. smani - Страшна работа
27.10.2009 14:26
са тинейджърите и тинейджърките също. :)
Благодаря за съветите като стана родител ще се възползвам от тях! :)))
цитирай
2. pegas08 - Я кой се готви да става майка!
27.10.2009 15:00
Да няма нещо вече?
За тинчетата само група Нирвана! Да живеят, да се смеят и да пеят.
И експрезидент Клинтън попафквал тревица, пък не му пречи на мандата, нали?
Това е животът- секс , дрога, рокендрол!
Шега бе, Уили!
Ще се оправят и по -добре от дъртите, не им берете грижата!
цитирай
3. galinabg - Да, така е! :)
27.10.2009 15:28
Два пъти преминах през този период с моите момичета на 17 и 21 и напълно те разбирам, защо съветите ти звучат така. Да, аз успях да спечеля приятелството им и Слава Богу "преминахме" през хормоналния дисбаланс :)))) Права си, че всичко в този период е в ръцете на родителите и съм категорична, че никой не бива да упреква децата. Но.....за да се мине по-леко този период, с взаимно доверие и приятеллско отношение са много важни и взаимността между родители и деца още като малки.

Иначе...не е невъзможно, но усещането за лицемерие и "прегряване" дразни повече :)

хубава тема поставяш!
Поздрави!
цитирай
4. анонимен - Много хубава тема!
27.10.2009 19:54
Мисля си, че приятелството с децата трябва да бъде силно преди да навлязат в пубертета, за да не изглежда лицемерно след това и да има изградено доверие между родители и деца.
цитирай
5. gorivo - Права си,мило:)
27.10.2009 21:45
За да се спечели приятелството на детето,наистина трябва да се подходи от по-ранна възраст...Защото според мен , тепърва ,когато дойдат проблемите,да се опитваш е вече малко късно или поне е доста по-трудно!
Децата са своеволни, и обикновенно правят точно обратното на това , което им казваш...затова с тях трябва да се подхожда като с приятелите си!Те трябва да усетят в нас , че едва ли не са ни равноправни и да разберят , че за нас наистина е важно тяхното мнение!Когато , усетят ,че ги имаме за пораснали , биха се вслушали и в нашите съвети :):)Но все пак това си е само мое мнение :):)

Радвам се , че след постинга за насилието , си подхванала и детскто възпитание,наистина в теб виждам един бъдеш детски психолог и учител :):):)Успех това , което си намислила , и знай че аз съм с теб :):)
цитирай
6. taistvena - pegas08
27.10.2009 21:52
Не все още няма да ставам майка :)
Реших да пусна този постинг,защото все по-често наблюдавам незаинтересовани родители от това какво се случва със собствените им деца.
Пример за това е и детето на съседите, почти не се прибира,а когато се прибере е пияно или дрогирано. Само на 16г. е хубаво момче, но едва ли ще стане нещо от него. Родителите му мислят ,че е достатъчно голям да преценява сам постъпките си, те нямали време да се занимават с него (ами как като почти не го виждат от безбройните си служебни задължения)
Жал ми е за младото поколение, което се самоунищожава, а родителите изобщо не се интересуват от това. Смятат ,че като дадат пари на децата си, са изпълнили родителският си дълг.
Чудя се изобщо какви родители са това?
цитирай
7. taistvena - gorivo
27.10.2009 22:10
Много добре написано слънце!!!
Чудесно допълни постинга ми с този коментар, харесва ми начинат ти на мислене по този въпрос :)
Сигурна съм ,че ще бъдеш добър баща и ще вазпиташ децата си добре :)
цитирай
8. sigrina - [S]
27.10.2009 23:55
Поздравявам те за призива, който си отправила! :) Дано повече родители се вслушат в него.
цитирай
9. pegas08 - Тай, сигурен бях, че те мъчат тия шебеци
28.10.2009 07:48
около теб. Нашите тинчета са от Аспаруховия сой.
При долните комшии, мое долно- географско- андърстенд?, се е пръкнал този факинг мит, че бог Кронос си е изял децата. Е това при нас е абсурд, като мит имам впредвид. Ние сме яко
племе. Сървайвъри!
цитирай
10. yuliya2006 - СЛЪНЦЕ, В БИТКАТА ЗА НЕЗАВИСИМОСТ, ...
28.10.2009 07:59
СЛЪНЦЕ, В БИТКАТА ЗА НЕЗАВИСИМОСТ, В БИТКАТА ДА ДОКАЖЕШ СЕБЕ СИ, В БИТКАТА С АМБИЦИИТЕ НА РОДИТЕЛИТЕ СИ...ТОВА Е ТОВА ВРЕМЕ ВА БУНТ..НО МНОГО ВАЖЕН..БЕЗКРАЙНО ВАЖЕН..КАТО СЪБУЖДАНЕ ..
ПРЕКРАСНА И НЕВЕРОЯТНА СИ И МНОГО ТЕ ОБИЧАМ!
ДЖУЛ
цитирай
11. taistvena - yuliya2006
28.10.2009 09:13
Благодаря ти за милте думи скъпа приятелко :) Радвам се ,че се включи с мнението си и се надявам,че скоро младежта ще се събуди и ще погледне по-сериозно на живота!!!
цитирай
12. rembo - родителите
28.10.2009 10:19
Проблемът е в самото поколение родители, които възпитават тийнейджърите днес- това са хора на около 35 -38 години, които са започнали да отглеждат децата си в най-тежките години, при безработица, ниски заплати и финансови сътресения в цялата страна. Те са останали несигурни и досега; всъщност те не мислят, че децата им са зрели на 16 г., а просто са отдадени на работа или смятата финансовите проблеми са по-важни. Но това поколение си е направо генерация на мъдреци, защото това, което идва след тях- около моят набор 1980 г., а и след това- вече и не знае как точно се възпитават деца (освен с познатите методи- бой и филми по цял ден).
цитирай
13. анонимен - Аз бих допълнил :
28.10.2009 13:22
При днешното голямо напрежение в живота ни, дядовците и бабите биха могли даже и по-добре от родителите / изхождайки от опита и повече свободно време /, да изградят приятелски отношения и да обсъждат и насочват /или възпират при грешки/ към правилните постъпки и решения по интересуващите ги въпроси, без менторство, с много такт , разбиране и любов.
цитирай
14. taistvena - rembo
28.10.2009 15:23
Аз също съм 83 набор и се надявам, че ще се справя добре с възпитанието на децата си (поне ще се опитам ,ще дам всичко от себеси, а и вече имам опит с въспитанието на детето което гледах ) Имам много приятелки, които също са майки и смея да твърдя ,че се справят добре с грижите и въспитанието на децата си!
Съгласна съм с теб, че не е лесно и на родителите в този кризисен период. Въпреки това смятам ,че не може финансовите проблеми да са по-важни от собствените им деца.
цитирай
15. taistvena - andreshko
28.10.2009 15:28
На пълно съм съгласна с теб :) Голям период от живота си прекарах при баба и смятам ,че добре ме е възпитала. Наистина бабите и дядовците могат да помогнат много, стига да не са много възрастни за да могат да упражняват някакъв контрол над децата.
цитирай
16. bobsun123 - Чудесен постинг мила!
28.10.2009 20:25
Имам момченце на 11 годинки и поради агресията между малките съм всеки ден в училище.Труден период и децата се нуждаят от нас .Трудно е да си родител в тези времена.Няма рецепта за това как да постъпиш в определена ситуация.Просто трябва да си до детето си в тези моменти.Хубава вечер от мен за теб!
цитирай
17. iia - Много педагогично:)
28.10.2009 23:28
:)))
Как беше. .. гръцката сваДба?
цитирай
18. taistvena - iia
28.10.2009 23:31
Беше много весело :) Единствената разлика е ,че в заведението се слуша само гръцка музика и няма поднасянето с ръченицата :D
цитирай
19. sparhawk - много хубав пост
29.10.2009 07:56
taistvena написа:
Не все още няма да ставам майка :)
Реших да пусна този постинг,защото все по-често наблюдавам незаинтересовани родители от това какво се случва със собствените им деца.
Пример за това е и детето на съседите, почти не се прибира,а когато се прибере е пияно или дрогирано. Само на 16г. е хубаво момче, но едва ли ще стане нещо от него. Родителите му мислят ,че е достатъчно голям да преценява сам постъпките си, те нямали време да се занимават с него (ами как като почти не го виждат от безбройните си служебни задължения)
Жал ми е за младото поколение, което се самоунищожава, а родителите изобщо не се интересуват от това. Смятат ,че като дадат пари на децата си, са изпълнили родителският си дълг.
Чудя се изобщо какви родители са това?

Много е тъжно обаче това, което си написала в този пост :( Истината е, че човек като направи дете трябва да отговорен за него и да си го обича и гледа. Ако само за пари мисли, да си гледа парите и да не се занимава с друго.
цитирай
20. tanita3 - т
29.10.2009 10:45
много истина се пише тук
цитирай
21. zaw12929 - Има всякакви моменти- трудни , даже весели
29.10.2009 16:16
може , да изяде тенжера ядене, може три дни да гладува... но от акъла си не се дели луд гидия им викали по рано
цитирай
22. ckarlet - Хареса ми темата, и много истини си ...
29.10.2009 21:35
Хареса ми темата, и много истини си написала. Трудно е да си родител, а още по-трудно е да възпитаваш деца. Поздрави за поста, Taistvena!
цитирай
23. taistvena - ckarlet
29.10.2009 21:48
Благодаря ти, ckarlet :) В живота няма лесни неща, но затова пък добрият резултат оправдава усилията.
Приятна вечер :)
цитирай
24. natali60 - и ние минахме
31.10.2009 09:39
през този период - имам син на 19 и дъщеря на 25. Винаги съм се отнасяла с уважение и приятелство към тях. Тези чувства са взаимни и са се запазили до днес.
Никога не съм спирала да работя, две професии едновременно - и двете си ги харесвам. Но майчинството не бива да бъде "усилие", а радост и удоволствие.
цитирай
25. bnssevlievo - Не всички ТИЙНЕЙДЖЪРИ са едни и същи
31.10.2009 21:33
Не всички ТИЙНЕЙДЖЪРИ са едни и същи, има такива, като мен от българската родолюбива младеж, за които на първо място е България и бъдещето на отечеството, почитане на историята и съхраняване на ценностите завещани от дедите ни.
Алкохолът, цигарите и наркотиците въобще не са на дневен ред.
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО !
БЪЛГАРИЯ ЩЕ ПРЕБЪДЕ !

www.bgns.net
цитирай
26. kombakova - Жалко е когато родителят се предава!
08.11.2009 12:34
В моята практика като учител разговарям с родителите постоянно.Прави ми впечатление,че много често те ми делигират права.Казват:"Аз не мога да се справя,мен не ме слуша,,направете нещо."Когато попитам дали разговарят а виждам,че пред мен детето не гледа родителя си в очите,а му казва дай ми пари за нещо си... се изумявам.Затова ,ги съветвам да намалят сумите които дават на децата си,да не им купуват GSM за по 800лв.Да ги ангажират,да им дадат възможност сами да се потрудят за да оценят вещите които имат.За мен децата са презадоволени,оставени сами да се отглеждат и резултата е налице.Сбъркахме с голямата свобода и права на децата.
цитирай
27. goran - На мен ми се струва, че по-важни са първите седем години ...
10.11.2009 21:57
И вторите седем години!
Чак след тях идват следващите седем тинейджърски години
цитирай
28. inel379 - !!!
12.11.2009 08:18
Нищо не е по-важно от децата!
Всичко друго е след тях!!!
Сега! Не утре! Утре може да е късно!
Слънчеви мисли от мен!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: taistvena
Категория: Тя и той
Прочетен: 643299
Постинги: 65
Коментари: 934
Гласове: 21981
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031